martes, 14 de mayo de 2013

EXTREME MAN SALOU 2013 - REPTE SUPERAT!!!



                                veure minut 4:21

El passat diumenge 5 de maig es va celebrar a Salou la segona edició del Extreme Man.

Es tracta d’un Triatló en format i distancia Half Ironman (1,9km nadant + 90 km en bici + 21km corrents).
Ho vàrem comentar amb els companys del club i ens vam engrescar en Pedro, l’Enric, Ferran i en Xavier (el que escriu). En un primer moment també es va inscriure en David però una fractura de fèmur li va impedir estar amb nosaltres, tot i que ha promès que farà el possible per ser-hi l’any vinent.





El dissabte 4 vam arribar a Salou per deixar la bici i les bosses a boxes, doncs l'inici de la prova és el diumenge a les 7.30h i no hi hauria temps perquè entrin el material els 1300 participants que s'hi han inscrit.


Vam anar a dormir a Miami platja.
El diumenge a les 5h del matí va tocar el despertador, vam esmorzar, vestirn-nos i un altre cop cap a Salou per participar en aquesta fantàstica prova.

Una vegada tot revisat ens vam posar els neoprens i cap a la platja.

Tots quatre vam sortir a la segona onada d'un total de 3 onades per els participants individuals i una darrera onada pels participants de relleus.

A les 7.50h van donar el tret de sortida i tots cap a l'aigua. El circuit de natació era una sola volta a un recorregut de esquerra a dreta i tornar (en la imatge en el sentit de les agulles del rellotge).


Fins arribar a la primera boia rebo alguns cops, com tothom, això acostuma a passar fins que tothom troba la seva posició a l’aigua. Deixem la primer boia a ma dreta i enfilem la segona boia paral·lels a la costa. En aquesta suposada línia recta em torço contínuament cap a la dreta. Arribem a la segona boia i després la tercera que ens fa tornar paral·lels a la platja, em segueixo torçant, contínuament, no em trobo gaire còmode però vaig avançant, estic en la posició que em mereixo després del poc que he entrenat.

Fotografía

Arribo a la platja i m’agafa una rampa que em fa llençar-me al terra per estirar els bessons. “Ai ai ai que patirem a la bici” penso.

Ja recuperat entro a boxes i agafo la bossa de la roba de bicicleta. Abans de la cursa he decidit que una vegada surti de l’aigua em treure el trimono i em posaré un maillot i un culotte de bicicleta. La seva badana de gel a la zona del cul em permetrà fer el circuit de bici més còmodament. Així que em despullo totalment i em canvio de roba. A la T1 em trobo el Pedro que està a punt de sortir, m’ha tret quatre minuts a l’aigua, ha nedat molt bé i comença el circuit de bici amb molta força.
Jo surto amb la bici i enfilo la sortida de Salou cap a munt.
el circuit és d'una sola volta de 90km



un primer tram de lleuger ascens de 18km,  després 15,7km al 3,1% de desnivell fins a coronar el Coll d'Alforja, 


una vegada coronem el coll d'Alforja ve un descens de 7km i tot seguit un ascens força trenca-cames petit, de només 2 km al 4,6%, un altre cop un petit descens i tot seguit gairebé 5km al 4,2%. Jo no sé que passa però els ascensos de bici se m'atravessen, no puc, em canso de seguida i vaig molt a poc a poc.

He de dir que en els ascensos de la part ciclista no vaig avançar gairebé a ningú, i per el contrari em van adelantar centenars de triatletes. l'Enric em va passar al km 7 i només li vaig aguantar 2 o 3 km veient-lo de lluny.

Per el contrari les baixades i millor si son amb corves, se'm donen bé, suposo que és degut a que vaig en moto i porto a la pràctica la forma de traçar les corves de la moto a la bicicleta i sempre avanço a molta gent. Una vegada coronat el tercer port ve una baixada de gairebé 30 km. Bé, els primers 15km són d'un descens amb corves molt tancades i després un "falso llano" en desnivell negatiu.

Aquí vaig disfrutar força, avançant a molts triatletes en les corves i també en les rectes. Em vaig acoblar a la bici i vaig apretar les dents per tal d'anar el més ràpid possible.

Una vegada a Salou vaig fer la T2 amb calma, després de més de 3h i mitja a la bici necessito habituar les cames a caminar, així que aprofito la T2 per canviar-me de nou de roba i preparar les cames per la última part de la prova. La Mitja marató.



La cursa a peu transcorra pel passeig marítim de Salou, són dues voltes i té una zona de pujada i una baixada, curtes però intenses que ens van fer caminar a la majoria dels triatletes. La cursa a peu me la vaig prendre amb calma, xino xano, són 21km quan ja portes més de quatre hores de competició.

La última vegada que vaig fer quelcom semblant vaig patir molt i no volia que em tornés a passar, volia arribar corrent, amb dignitat i content per l'esforç realitzat, no abatut i maleint el moment que em vaig inscriure. I ho vaig aconseguir, vaig córrer en 2h justes i vaig poder entrar a la meta corrent, amb un somriure a la cara i llençant un petó al cel.

El meu temps total va ser de 6h 33min.



Els meus companys de correCATagafo també van fer una carrera meritòria, el Pedro i l'Enric van arribar plegats amb un temps de 5h 46min i el Ferran 7h 04min
Fotografía





El Marc de Antonio també va participar tot i que representant un altre club i va fer una cursa molt bona acabant en 5h 55min

  Temps dels representants del club correCATagafo


P. gen. Dorsal     Nombre                                    T. oficial        T. real     Natación     Ciclismo     Atletismo     T1         T2
454     508     PEDRO DIAZ YERRO                    05:45:59     05:45:59     00:37:33     03:17:18     01:40:24     00:08:08     00:02:35
455     510     ENRIC RIBERA PUJALS               05:46:00     05:46:00     00:43:21     03:12:59     01:40:03     00:06:25     00:03:10
805     509     XAVIERPUIG DE SANNICOLAS 06:33:43     06:33:43     00:41:17     03:38:23     02:00:35     00:07:44     00:05:42
930     507     FERRANARNALDO MAROTO  07:04:05     07:04:05     00:48:02     03:53:20     02:05:32     00:11:05     00:06:03









No hay comentarios:

Publicar un comentario